REGULAMIN – PROJEKT
XIII PABIANICKIEGO PÓŁMARATONU „Wszystko Gra”
I. CELE:
– upowszechnienie masowego biegania,
– propagowanie zdrowego trybu życia,
– promocja miasta PABIANICE,
– zachęcenie do uprawiania sportu,
– wdrażanie do systematycznego stosowania ćwiczeń podnoszących tężyznę fizyczną, kształtujących prawidłową postawę,
– rozwijanie motywacji do podejmowania samodzielnych działań na rzecz harmonijnego rozwoju fizycznego,
– popularyzacja biegów jako formy rekreacji ruchowej.
II. ORGANIZATOR:
Stowarzyszenie „Wszystko Gra – Pabianice”
ul. Traugutta 2 (I piętro)
95-200 Pabianice
NIP 731-204-82-33 REGON 360484832
tel. 515 105 910
biuro@pabianickipolmaraton.pl
www.pabianickipolmaraton.pl
Biuro czynne:
wtorek 17.00 – 19.00
III. WSPÓŁORGANIZATORZY:
– Urząd Miejski w Pabianicach,
– Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Pabianicach
IV. TERMIN:
13 kwietnia 2025 roku, godz. 11.00 – limit czasu 3 h
V. START I META:
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Pabianicach,
95-200 Pabianice, ul. Grota Roweckiego 3
VI. TRASA:
– dystans 21,0975 km,
– trasa: ulice Pabianic i okolic miasta,
– trasa jest oznakowana (co 1 km), zabezpieczona,
– trasa posiada atest PZLA,
– bieg odbędzie się przy ograniczonym ruchu drogowym,
– nawierzchnia asfaltowa 100%,
– punkty odżywiania co 5 km (woda, czekolada, banan),
– od godziny 11.00 do 14.00 w dniu 13.04.2024 roku trasa będzie zamknięta
lub dopuszczony będzie jednostronny ruch kołowy zgodnie z decyzją
o wykorzystaniu dróg w sposób szczególny. Uczestników obowiązuje
limit czasowy wynoszący 3 h. Wszyscy zawodnicy, którzy nie ukończą biegu
do godziny 14.00 zobowiązani są do przerwania biegu i zejścia
z trasy lub dojechania do mety autobusem z napisem KONIEC BIEGU.
VII. WARUNKI UCZESTNICTWA:
– w XIII Pabianickim Półmaratonie prawo startu mają osoby, które do dnia 13.04.2025 ukończą 16 lat (osoby niepełnoletnie mogą wziąć udział w Półmaratonie wyłącznie za pisemną zgodą rodzica lub prawnego opiekuna),
– zawodnicy przed startem muszą zostać zweryfikowani w Biurze Półmaratonu,
– weryfikacja zawodników oraz wydawanie numerów startowych odbędzie się w Biurze Półmaratonu zlokalizowanym na terenie Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Pabianicach przy ul. Grota Roweckiego 3 czynnym w następujących godzinach:
12.04.2025 r. (sobota) w godz. 17:00 – 19:00
13.04.2025 r. (niedziela) w godz. 08:00 – 10:00
(Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian godzin otwarcia Biura Półmaratonu)
– podczas weryfikacji zawodnik musi posiadać dokument potwierdzający tożsamość
(dowód osobisty, paszport lub prawo jazdy), strażacy rejestrujący się
w Biurze Półmaratonu muszą okazać się legitymacją służbową; w przypadku
braku dokumentu zawodnik zostanie skreślony z kategorii strażacy, policjanci,
– podczas weryfikacji zawodnik musi przedstawić aktualne zaświadczenie lekarskie
o braku przeciwwskazań do udziału w półmaratonie lub własnoręcznie złożyć podpis
pod oświadczeniem o udziale w biegu na własną odpowiedzialność, znajdujące się
na karcie zgłoszeniowej, z którą zawodnik będzie musiał przyjść do biura zawodów.
– każdy zawodnik w celu odbioru numeru startowego będzie musiał przyjść do
biura zawodów z wydrukowaną i podpisaną kartą zgłoszeniową, która zostanie
udostępniona mu w panelu administracyjnym na stronie zapisów najpóźniej
na 3 dni przed zawodami. Kartę zgłoszeniową należy wydrukować z konta
na stronie zapisy.inessport.pl – po zalogowaniu należy wejść w zakładkę
moje konto – nadchodzące wydarzenia – pobierz kartę zgłoszeniową.
– zawodnicy muszą przestrzegać regulaminu Półmaratonu, obowiązujących
przepisów, zarządzeń organizatorów oraz służb porządkowych.
VIII. ZGŁOSZENIA, ŚWIADCZENIA I OPŁATA STARTOWA:
– opłatę startową należy uiścić wyłącznie za pośrednictwem
portalu internetowego Przelewy24.
– po dokonaniu zgłoszenia, system przekierowuje na stronę Przelewy24,
przez którą należy dokonać opłaty startowej.
– płatności można dokonać również po zalogowaniu w serwisie
zapisy.inessport.pl – zakładka moje konto – płatności.
– opłaty startowe następują on-line jako finalizacja zgłoszenia uczestnictwa,
– organizator nie ponosi odpowiedzialności za terminy realizacji przelewów bankowych i pocztowych,
– za dzień zapłaty uważa się datę wpływu środków pieniężnych na konto organizatora,
– wysokość opłaty jest uzależniona od terminu wpłaty zgodnie z tabelą poniżej,
opłata startowa nie podlega zwrotowi,
– z wpłaty wpisowego zwolnione są osoby powyżej 70 roku życia,
– w V terminie Organizator zastrzega sobie prawo do przyjęcia wyłącznie 100 uczestników,
– istnieje możliwość przeniesienia wpisowego na innego zawodnika w nieprzekraczalnym
terminie do 31 marca 2025 r. Warunkiem jest wypełnienie formularza przeniesienia
pakietu zamieszczonego na stronie www.zapisy.inessport.pl i wniesienie opłaty
manipulacyjnej w wysokości 15,00 zł.
– Osoby, które chcą otrzymać fakturę za wniesioną opłatę startową powinny zaznaczyć
odpowiednią opcję w formularzu zgłoszeniowym i wpisać wszystkie wymagane dane
potrzebne do wystawienia dokumentu. Faktura zostanie wygenerowana po zaksięgowaniu |wpłaty i zostanie przesłana w wersji elektronicznej na adres mailowy podany
w profilu danego uczestnika, w terminie do 15 dnia miesiąca następującego
po miesiącu w którym miała miejsce wpłata.
– Zgodnie z przepisami podatkowymi, ze względu na dokonanie płatności przed
wykonaniem usługi, zostanie wystawiona faktura zaliczkowa obejmująca pełną
kwotę wniesionej opłaty. Tym samym faktura zaliczkowa jest jednocześnie fakturą końcową.
– Zaznaczając opcję Faktura, Uczestnik wyraża zgodę na przesyłanie faktur bez podpisu
odbiorcy, w formie elektronicznej. Zgoda ta nie wyłącza prawa Organizatora do
wystawiania i przesyłania faktur w formie papierowej.
Terminy zgłoszeń:
| Data | Wpisowe |
I termin | do 31.12.2024 roku | 120,00 zł |
II termin | 1.01.2025 roku – 31.01.2025 roku | 130,00 zł |
III termin | 1.02.2025 roku – 29.02.2025 roku | 150,00 zł |
IV termin | 1.03.2025 roku – 06.04.2005 roku | 160,00 zł |
V termin | 12.04.2025 roku – 13.04.2025 roku W Biurze Półmaratonu ( tylko gotówką) | 200,00 zł |
IX. POMIAR CZASU:
– Pomiar czasu odbędzie się za pomocą chipów w numerach startowych.
– Podczas biegu wszyscy zawodnicy muszą mieć numery startowe przymocowane
w pozycji poziomej z przodu do odzieży wierzchniej. Zasłanianie numeru startowego
w części lub w całości bądź jego modyfikacja, zmiana pozycji mocowania,
jest zabroniona i wiąże się z możliwością dyskwalifikacji zawodnika.
– Brak numeru z chipem będzie równoznaczny z dyskwalifikacją zawodnika.
– Do klasyfikacji generalnej liczy się czas brutto pierwszych 50 zawodników
bez względu na płeć, a pozostałe miejsca zostaną ustalone na podstawie czasu netto.
– Każdy zawodnik otrzyma po zakończonym biegu smsa z wynikiem.
X. KLASYFIKACJA:
W XIII Pabianickim Półmaratonie prowadzona będzie klasyfikacja w następujących kategoriach wiekowych:
1. Generalna
– kobiet
– mężczyzn
2. Wiekowa mężczyzn
M-16 – 16-19 lat (2009-2006)
M-20 – 20-29 lat (2005-1996)
M-30 – 30-39 lat (1995-1986)
M-40 – 40-49 lat (1985-1976)
M-50 – 50-59 lat (1975-1966)
M-60 – 60-69 lat (1965-1956)
M-70 – 70 lat i powyżej (1955 i starsi)
3. Wiekowa kobiet
K-16 – 16-19 lat (2009-2006)
K-20 – 20-29 lat (2005-1996)
K-30 – 30-39 lat (1995-1986)
K-40 – 40-49 lat (1985-1976)
K-50 – 50-59 lat (1975-1966)
K-60 – 60-69 lat (1965-1956)
K-70 – 70 lat i powyżej (1955 i starsze)
O zaliczeniu do kategorii wiekowej decyduje rok urodzenia.
4. Klubowa
– Klubem może być formalna lub nieformalna grupa minimum 3 osób reprezentująca
klub sportowy, stowarzyszenie, firmę, grupę przyjaciół, lokalną społeczność, itp.
o zwycięstwie Klubu decyduje najniższa suma czasów jej 3 członków.
– Warunkiem sklasyfikowania jest ukończenie biegu przez min. 3 członków Klubu.
Sklasyfikowane zostaną tylko i wyłącznie Kluby, które podadzą identyczną nazwę
swojego zespołu (Wszystko Gra, Stowarzyszenie Wszystko Gra,
Wszystko Gra Pabianice – to nie są te same Kluby/drużyny).
O kolejności w klasyfikacji decyduje suma czasów 3 najlepszych zawodników danego Klubu.
5. Najlepsi pabianiczanie
– Najlepsza pabianiczanka,
– Najlepszy pabianiczanin.
6. Najlepszy strażak Ochotniczej Straży Pożarnej*
7. Najlepszy strażak Państwowej Straży Pożarnej*
8. Dodatkowo
Dodatkowo drobne upominki otrzymają najstarszy mężczyzna i najstarsza kobieta,
którzy ukończą XIII Pabianicki Półmaraton.
* Strażacy pracujący w PSP i będący jednocześnie członkami OSP mogą
wybrać wyłącznie jedną kategorię
XI. NAGRODY:
W XIII Pabianickim Półmaratonie zawodnicy otrzymają nagrody:
a. w klasyfikacji generalnej mężczyzn za miejsca I – V:
dyplom + statuetka, nagrody rzeczowe
b. w klasyfikacji generalnej kobiet za miejsca I – V:
dyplom + statuetka, nagrody rzeczowe
c. w klasyfikacji klubowej za miejsca I – III: dyplom + statuetka,
d. w kategoriach wiekowych kobiet i mężczyzn za zajęcie I miejsca:
dyplom + statuetka, za miejsca II-III dyplom,
e. każdy zawodnik, który ukończy bieg otrzyma pamiątkowy medal,
f. za zajęcie I miejsca w kategorii Najlepsi pabianiczanie: dyplom + statuetka dla Najlepszej pabianiczanki i Najlepszego pabianiczanina,
g. w XIII Pabianickim Półmaratonie nagrody się nie dublują (dotyczy punktu X.1, X.2, X.3),
h. w kategorii Najlepszy strażak Ochotniczej Straży Pożarnej za zajęcie miejsc I – III: dyplom + puchar,
i. w kategorii Najlepszy strażak Państwowej Straży Pożarnej za zajęcie miejsc I – III: dyplom + puchar,
XII. NOCLEGI I WYŻYWIENIE:
– koszt opłaty startowej, opłaty za noclegi, dojazdy oraz dodatkowe wyżywienie
każdy zawodnik pokrywa we własnym zakresie,
– dla osób chętnych zostanie przygotowana specjalna oferta cenowa
w Hotelu „Włókniarz” MOSiR w Pabianicach,
– na trasie biegu na punktach żywieniowych zawodnicy otrzymają wodę, banana, czekoladę,
– po ukończeniu biegu na mecie zawodnicy otrzymają wodę oraz
posiłek regeneracyjny. Posiłek regeneracyjny wydawany jest na podstawie bonu,
który znajduje się na numerze startowym.
XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
– Półmaraton odbędzie się bez względu na pogodę,
– szczegółowe informacje dotyczące trybu wnoszenia i rozpatrywania
reklamacji w sprawie płatności znajdują się na stronie
– organizator zapewnia wszystkim uczestnikom biegu opiekę medyczną
na trasie, starcie i mecie,
– organizator zapewnia szatnie – przebieralnie oraz szatnie depozytowe
na terenie MOSiR w Pabianicach,
– organizator zapewnia toalety i natryski na starcie i mecie,
– organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki mające miejsce
na trasie biegu wynikające z winy uczestników,
– uczestnicy XIII Pabianickiego Półmaratonu równolegle z przystąpieniem
do biegu wyrażają zgodę na publikację wizerunku w relacjach z biegu
zamieszczonych na stronie Półmaratonu, FB Półmaratonu, stronie organizatorów
i współorganizatorów, w mediach oraz materiałach promocyjnych biegu,
– zawodnicy, którzy przerwą bieg będą mogli skorzystać z autobusu
z napisem KONIEC BIEGU, jadącym za ostatnimi zawodnikami,
– zweryfikowani zawodnicy mają prawo do korzystania z bezpłatnej komunikacji
miejskiej (autobusy) w dniach 12.04 oraz 13.04.2025 po okazaniu numeru startowego.
– uczestnicy XIII Pabianickiego Półmaratonu, którzy zajmą miejsca od I do X
po zakończeniu biegu mogą zostać poddani badaniom antydopingowym,
którym wyznaczony przez Komisję zawodnik musi się poddać bezwzględnie,
– pisemne protesty można zgłaszać w Biurze Półmaratonu godzinę po
zakończeniu biegu przez zawodnika,
– ostateczna interpretacja regulaminu Półmaratonu należy do organizatora.
XIV. DANE OSOBOWE
– administratorem danych osobowych jest Stowarzyszenie „Wszystko Gra – Pabianice”
ul. Traugutta 2, 95-200 Pabianice.
-podstawę przetwarzania danych osobowych stanowi organizacja
XIII Pabianickiego Półmaratonu „Wszystko Gra – Pabianice”.
– dane osobowe w postaci: imienia i nazwiska, adresu zamieszkania,
numeru telefonu, daty urodzenia, adresu mailowego będą wykorzystywane
wyłącznie do celów organizacji, promocji, a także mogą w razie zagrożenia
zostać udostępniane służbom odpowiadającym za bezpieczeństwo Półmaratonu.
– dane będą przechowywane do 31 grudnia 2025 roku.
– podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do uczestnictwa
w XIII Pabianicki Półmaratonie „Wszystko Gra- Pabianice”.
– uczestnik jest uprawniony do żądania od administratora dostępu
do jego danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia
przetwarzania oraz do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także do przenoszenia danych.
– uczestnikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Organu Nadzorczego
w razie przetwarzania moich danych osobowych niezgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
– uczestnik jest uprawniony/uprawniona do cofnięcia niniejszej zgody w dowolnym
|momencie, jednak bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego
dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.