REGULAMIN
BIEG NA 5 km
I.CELE:
– upowszechnienie biegania,
– promocja miasta i powiatu,
– integracja środowiska biegaczy,
– dobra zabawa,
– popularyzacja biegów jako formy rekreacji ruchowej.
II. ORGANIZATOR:
Stowarzyszenie „Wszystko Gra – Pabianice”
Traugutta 2 (I piętro)
95-200 Pabianice
NIP 731-204-82-33
REGON 360484832
biuro@pabianickipolmaraton.pl,
www.pabianickipolmaraton.pl
Biuro czynne: wtorki godz. 17.00 – 19.00
III. WSPÓŁORGANIZATORZY:
– Urząd Miejski w Pabianicach,
– Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Pabianicach.
IV. TERMIN:
24 marca 2024 roku, godz. 11.00
V. START I META:
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Pabianicach,
95-200 Pabianice, ul. Grota Roweckiego 3
VI.TRASA:
– dystans ok. 5 km,
– trasa ulicami Pabianic,
– trasa oznakowana, zabezpieczona,
– bieg odbędzie się przy ograniczonym ruchu drogowym,
– nawierzchnia asfaltowa 100%,
– limit czasu wynosi 45 minut.
Osoby, które nie osiągną Punktu Kontrolnego na 4 km w przeciągu 30 minut od startu,
nie będą mogły kontynuować biegu. Wynika to z decyzji GDDKiA, która musi
dopuścić drogę krajową i wojewódzką do ruchu w jak najszybszym czasie.
VII. WARUNKI UCZESTNICTWA:
– w Biegu na 5 km prawo startu mają osoby, które do dnia 24.03.2024 ukończą 16 lat
(osoby niepełnoletnie mogą wziąć udział w Biegu na 5 km wyłącznie za
pisemną zgodą rodzica lub prawnego opiekuna),
– zawodnicy przed startem muszą zostać zweryfikowani w Biurze Biegu,
– weryfikacja zawodników oraz wydawanie numerów startowych odbędzie się
w Biurze Biegu zlokalizowanym na terenie Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji
w Pabianicach przy ul. Grota Roweckiego 3 czynnym w następujących godzinach:
23.03.2024 r. (sobota) w godz. 17:00 – 19:00
24.03.2024 r. (niedziela) w godz. 08:00 – 10:00
(Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian godzin otwarcia Biura Biegu)
– podczas weryfikacji zawodnik musi posiadać dokument potwierdzający tożsamość
(dowód osobisty, paszport lub prawo jazdy), strażacy rejestrujący się w Biurze
muszą okazać się legitymacją służbową; w przypadku braku dokumentu
zawodnik zostanie skreślony z kategorii strażacy, policjanci,
– podczas weryfikacji zawodnik musi przedstawić aktualne zaświadczenie lekarskie
o braku przeciwwskazań do udziału w Biegu lub własnoręcznie złożyć podpis
pod oświadczeniem o udziale w biegu na własną odpowiedzialność, znajdujące się
na karcie zgłoszeniowej, z którą zawodnik będzie musiał przyjść do biura zawodów.
– każdy zawodnik w celu odbioru numeru startowego będzie musiał przyjść do biura zawodów
z wydrukowaną i podpisaną kartą zgłoszeniową, która zostanie udostępniona mu
w panelu administracyjnym na stronie zapisów najpóźniej na 3 dni przed zawodami.
Kartę zgłoszeniową należy wydrukować z konta na stronie zapisy.inessport.pl – po zalogowaniu
należy wejść w zakładkę moje konto – nadchodzące wydarzenia – pobierz kartę zgłoszeniową.
– zawodnicy muszą przestrzegać regulaminu Biegu, obowiązujących przepisów,
zarządzeń organizatorów oraz służb porządkowych.
VIII. ZGŁOSZENIA, ŚWIADCZENIA I OPŁATA STARTOWA:
– opłatę startową należy uiścić wyłącznie za pośrednictwem portalu internetowego Przelewy24.
–po dokonaniu zgłoszenia, system przekierowuje na stronę Przelewy24,
przez którą należy dokonać opłaty startowej.
– płatności można dokonać również po zalogowaniu w serwisie
zapisy.inessport.pl – zakładka moje konto – płatności.
– Szczegółowe informacje dotyczące trybu wnoszenia i rozpatrywania
reklamacji w sprawie płatności znajdują się na stronie https://www.przelewy24.pl/reklamacje
– opłaty startowe następują on-line jako finalizacja zgłoszenia uczestnictwa.
– organizator nie ponosi odpowiedzialności za terminy realizacji przelewów bankowych i pocztowych.
– za dzień zapłaty uważa się datę wpływu środków pieniężnych na konto organizatora.
– wysokość opłaty jest uzależniona od terminu wpłaty zgodnie z tabelą poniżej,
– opłata startowa nie podlega zwrotowi
– z wpłaty wpisowego zwolnione są osoby powyżej 70 roku życia,
– w V terminie Organizator zastrzega sobie prawo do przyjęcia wyłącznie 30 uczestników
– istnieje możliwość przeniesienia wpisowego na innego zawodnika w nieprzekraczalnym
terminie do 14 marca 2024 r. Warunkiem jest wypełnienie formularza przeniesienia
pakietu zamieszczonego na stroniewww.zapisy.inessport.pl i wniesienie opłaty
manipulacyjnej w wysokości 15,00 zł
– Osoby, które chcą otrzymać fakturę za wniesioną opłatę startową powinny
zaznaczyć odpowiednią opcję w formularzu zgłoszeniowym i wpisać wszystkie
wymagane dane potrzebne do wystawienia dokumentu.
Faktura zostanie wygenerowana po zaksięgowaniu wpłaty i zostanie przesłana w wersji
elektronicznej na adres mailowy podany w profilu danego uczestnika, w terminie
do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu w którym miała miejsce wpłata.
– Zgodnie z przepisami podatkowymi, ze względu na dokonanie płatności przed
wykonaniem usługi, zostanie wystawiona faktura zaliczkowa obejmująca pełną
kwotę wniesionej opłaty. Tym samym faktura zaliczkowa jest jednocześnie fakturą końcową.
– Zaznaczając opcję Faktura, Uczestnik wyraża zgodę na przesyłanie faktur
bez podpisu odbiorcy, w formie elektronicznej. Zgoda ta nie wyłącza prawa
Organizatora do wystawiania i przesyłania faktur w formie papierowej.
Terminy zgłoszeń:
data |
Wpisowe |
Wpisowe |
|
I termin |
do 30.11.2024 roku |
40,00 zł |
80,00 zł |
II termin |
1.12.2023 roku – 31.01.2024 roku |
60,00 zł |
100,00 zł |
III termin |
01.02.2024 roku – 29.02.2024 roku |
80,00 zł |
120,00 zł |
IV termin |
1.03.2024 roku – 17.03.2024 roku |
100,00 zł |
————- |
V termin |
23.03.2024 roku – 24.03.2024 roku Wyłącznie w Biurze Biegu (tylko gotówką – tylko 30 miejsc) |
140,00 zł |
————– |
IX. POMIAR CZASU:
– Pomiar czasu odbędzie się za pomocą chipów w numerach startowych.
– Podczas biegu wszyscy zawodnicy muszą mieć numery startowe przymocowane
w pozycji poziomej z przodu do odzieży wierzchniej. Zasłanianie numeru startowego
w części lub w całości bądź jego modyfikacja, zmiana pozycji mocowania, jest zabroniona i wiąże się z możliwością dyskwalifikacji zawodnika.
– Brak numeru z chipem będzie równoznaczny z dyskwalifikacją zawodnika.
– Do klasyfikacji generalnej liczy się czas brutto pierwszych 50 zawodników
bez względu na płeć, a pozostałe miejsca zostaną ustalone na podstawie czasu netto.
– Każdy zawodnik otrzyma po zakończonym biegu smsa z wynikiem.
X.KLASYFIKACJA:
Generalna
– kobiet – nagrodzone zostaną 3 pierwsze miejsca
– mężczyzn – nagrodzone zostaną 3 pierwsze miejsca
XI. NAGRODY:
W Biegu na 5 km zawodnicy otrzymają nagrody:
- w klasyfikacji generalnej mężczyzn za miejsca I – III
– dyplom + statuetka + nagrody rzeczowe,
- w klasyfikacji generalnej kobiet za miejsca I – III
– dyplom + statuetka + nagrody rzeczowe
XII. NOCLEGI I ŻYWIENIE:
– koszt opłaty startowej, opłaty za noclegi, dojazdy oraz dodatkowe wyżywienie
każdy zawodnik pokrywa we własnym zakresie,
– dla osób chętnych zostanie przygotowana specjalna oferta cenowa w Hotelu „Włókniarz” MOSiR w Pabianicach,
– na mecie zawodnicy otrzymają wodę i „coś słodkiego”,
– zawodnicy z wykupionym pakietem na mecie otrzymają posiłek regeneracyjny.
XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
– Bieg na 5 km odbędzie się bez względu na pogodę,
– organizator zapewnia wszystkim uczestnikom biegu opiekę
medyczną na trasie, starcie i mecie,
– organizator zapewnia szatnie
– przebieralnie oraz szatnie depozytowe
na terenie MOSiR w Pabianicach,
– organizator zapewnia toalety i natryski na starcie i mecie,
– organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki mające
miejsce na trasie biegu wynikające z winy uczestników,
– uczestnicy Biegu na 5 km równolegle z przystąpieniem do biegu wyrażają
zgodę na publikację wizerunku w relacjach z biegu zamieszczonych
na stronie Półmaratonu, FB Półmaratonu, stronie organizatorów
i współorganizatorów, w mediach oraz materiałach promocyjnych biegu,
– zawodnicy, którzy przerwą bieg będą mogli skorzystać z autobusu
z napisem KONIEC BIEGU, jadącym za ostatnimi zawodnikami,
– zweryfikowani zawodnicy mają prawo do korzystania z bezpłatnej
komunikacji miejskiej (autobusy) w dniach 23-24.03.2024 po okazaniu numeru startowego.
– uczestnicy Biegu, którzy zajmą miejsca od I do III do zakończeniu biegu
mogą zostać poddani badaniom antydopingowym, którym wyznaczony
przez Komisję zawodnik musi się poddać bezwzględnie,
– pisemne protesty można zgłaszać w Biurze Biegu godzinę po zakończeniu biegu przez zawodnika,
– ostateczna interpretacja regulaminu Biegu należy do organizatora.
XIV. DANE OSOBOWE
– administratorem danych osobowych jest Stowarzyszenie
„Wszystko Gra – Pabianice” ul. Traugutta 2, 95-200 Pabianice.
– podstawę przetwarzania danych osobowych stanowi organizacja
XII Pabianickiego Półmaratonu oraz imprez towarzyszących.
– dane osobowe w postaci: imienia i nazwiska, adresu zamieszkania, numeru telefonu,
daty urodzenia, adresu mailowego będą wykorzystywane wyłącznie do celów organizacji,
promocji, a także mogą w razie zagrożenia zostać udostępniane służbom
odpowiadającym za bezpieczeństwo Biegu.
– dane będą przechowywane do 31 grudnia 2024 roku.
– podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do uczestnictwa Biegu.
– uczestnik jest uprawniony do żądania od administratora dostępu do jego danych
osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz
do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także do przenoszenia danych.
– uczestnikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Organu Nadzorczego
w razie przetwarzania moich danych osobowych niezgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
– uczestnik jest uprawniony/uprawniona do cofnięcia niniejszej zgody
w dowolnym momencie, jednak bez wpływu na zgodność z prawem
przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.